You are here -allRefer - Reference - Country Study & Country Guide - Comoros >

allRefer Reference and Encyclopedia Resource

allRefer    
allRefer
   


-- Country Study & Guide --     

 

Comoros

 
Country Guide
Afghanistan
Albania
Algeria
Angola
Armenia
Austria
Azerbaijan
Bahrain
Bangladesh
Belarus
Belize
Bhutan
Bolivia
Brazil
Bulgaria
Cambodia
Chad
Chile
China
Colombia
Caribbean Islands
Comoros
Cyprus
Czechoslovakia
Dominican Republic
Ecuador
Egypt
El Salvador
Estonia
Ethiopia
Finland
Georgia
Germany
Germany (East)
Ghana
Guyana
Haiti
Honduras
Hungary
India
Indonesia
Iran
Iraq
Israel
Cote d'Ivoire
Japan
Jordan
Kazakhstan
Kuwait
Kyrgyzstan
Latvia
Laos
Lebanon
Libya
Lithuania
Macau
Madagascar
Maldives
Mauritania
Mauritius
Mexico
Moldova
Mongolia
Nepal
Nicaragua
Nigeria
North Korea
Oman
Pakistan
Panama
Paraguay
Peru
Philippines
Poland
Portugal
Qatar
Romania
Russia
Saudi Arabia
Seychelles
Singapore
Somalia
South Africa
South Korea
Soviet Union [USSR]
Spain
Sri Lanka
Sudan
Syria
Tajikistan
Thailand
Turkmenistan
Turkey
Uganda
United Arab Emirates
Uruguay
Uzbekistan
Venezuela
Vietnam
Yugoslavia
Zaire

Comoros

Media

As recently as the early 1980s Comoros had no national media. State-run Radio Comoros, transmitting from Njazidja, was not strong enough to send clear signals to the republic's other two islands. In 1984 France agreed to provide Radio Comoros with funding for an FM (frequency modulation) transmitter strong enough to broadcast to all three islands, and in 1985 made a commitment to fund a national newspaper after a United Nations Educational Scientific and Cultural Organization (UNESCO) study revealed that Comoros was the only UN member lacking print and electronic media. A state-owned newspaper, Al Watwany, began operations in July 1985, first as a monthly and soon afterward as a weekly. An independent weekly, L'Archipel, began publishing in 1988. A news agency, Agence Comores Presse, is now based in Moroni, and France has provided funds for establishing a national television service. In 1989 Comoros had an estimated 61,000 radios and 200 television sets.

In addition to national broadcasts on FM in Comoran Swahili and French, Radio Comoros in 1993 broadcast internationally on the shortwave band in Swahili, Arabic, and French. An independent commercial FM radio station, Radio Tropique FM, began broadcasting in 1991, although it and its director, political activist Ali Bakar Cassim, have both been the object of government ire over the station's readiness to criticize the Djohar regime.

During the independent media's brief career, its representatives occasionally have been rounded up along with other critics of the government during the republic's recurrent bouts of political crisis. However, outlets such as Radio Tropique FM and L'Archipel, which is noted for its satirical column, "Winking Eye," continue to provide independent political commentary.

Data as of August 1994

Comoros - TABLE OF CONTENTS

  • Physical Environment
  • SOCIETY AND CULTURE


  • Go Up - Top of Page

    Make allRefer Reference your HomepageAdd allRefer Reference to your FavoritesGo to Top of PagePrint this PageSend this Page to a Friend


    Information Courtesy: The Library of Congress - Country Studies


    Content on this web site is provided for informational purposes only. We accept no responsibility for any loss, injury or inconvenience sustained by any person resulting from information published on this site. We encourage you to verify any critical information with the relevant authorities.

     

     

     
     


    About Us | Contact Us | Terms of Use | Privacy | Links Directory
    Link to allRefer | Add allRefer Search to your site

    allRefer
    All Rights reserved. Site best viewed in 800 x 600 resolution.