You are here -allRefer - Reference - Country Study & Country Guide - Belarus >

allRefer Reference and Encyclopedia Resource

allRefer    
allRefer
   


-- Country Study & Guide --     

 

Belarus

 
Country Guide
Afghanistan
Albania
Algeria
Angola
Armenia
Austria
Azerbaijan
Bahrain
Bangladesh
Belarus
Belize
Bhutan
Bolivia
Brazil
Bulgaria
Cambodia
Chad
Chile
China
Colombia
Caribbean Islands
Comoros
Cyprus
Czechoslovakia
Dominican Republic
Ecuador
Egypt
El Salvador
Estonia
Ethiopia
Finland
Georgia
Germany
Germany (East)
Ghana
Guyana
Haiti
Honduras
Hungary
India
Indonesia
Iran
Iraq
Israel
Cote d'Ivoire
Japan
Jordan
Kazakhstan
Kuwait
Kyrgyzstan
Latvia
Laos
Lebanon
Libya
Lithuania
Macau
Madagascar
Maldives
Mauritania
Mauritius
Mexico
Moldova
Mongolia
Nepal
Nicaragua
Nigeria
North Korea
Oman
Pakistan
Panama
Paraguay
Peru
Philippines
Poland
Portugal
Qatar
Romania
Russia
Saudi Arabia
Seychelles
Singapore
Somalia
South Africa
South Korea
Soviet Union [USSR]
Spain
Sri Lanka
Sudan
Syria
Tajikistan
Thailand
Turkmenistan
Turkey
Uganda
United Arab Emirates
Uruguay
Uzbekistan
Venezuela
Vietnam
Yugoslavia
Zaire

Belarus

The Media

In late 1992, Belarus had 586 officially approved periodicals: 140 in Belarusian, 159 in Russian, and 241 in both Belarusian and Russian. Other publications combined Russian with another language or were published in English, Polish, or Ukrainian. The only daily newspaper published completely in Belarusian was Zvyazda (Star). Other dailies included Sovetskaya Belorussiya (Soviet Belorussia) and Vechernyy Minsk (Evening Minsk), published in Russian, and Narodnaya hazyeta (People's Newspaper), published in both Belarusian and Russian. Belarus's official news agency is BelTA (Belarusian News Agency), and the independent news agency is BELAPAN.

In the early to mid-1990s, Belarus had a high level of censorship in its media. Works no longer had to be approved before publication, but all nonfiction materials had to be presented to the Inspectorate for the Protection of State Secrets, a small government department subordinate to the Ministry of Information, which once had been a branch of Glavlit, the Soviet censorship body. Most publishing houses in the country were funded and controlled by the Ministry of Information.

Data as of June 1995

Belarus - TABLE OF CONTENTS

  • GOVERNMENT AND POLITICS

  • FOREIGN RELATIONS

  • Go Up - Top of Page

    Make allRefer Reference your HomepageAdd allRefer Reference to your FavoritesGo to Top of PagePrint this PageSend this Page to a Friend


    Information Courtesy: The Library of Congress - Country Studies


    Content on this web site is provided for informational purposes only. We accept no responsibility for any loss, injury or inconvenience sustained by any person resulting from information published on this site. We encourage you to verify any critical information with the relevant authorities.

     

     

     
     


    About Us | Contact Us | Terms of Use | Privacy | Links Directory
    Link to allRefer | Add allRefer Search to your site

    allRefer
    All Rights reserved. Site best viewed in 800 x 600 resolution.