You are here -allRefer - Reference - Country Study & Country Guide - Somalia >

allRefer Reference and Encyclopedia Resource

allRefer    
allRefer
   


-- Country Study & Guide --     

 

Somalia

 
Country Guide
Afghanistan
Albania
Algeria
Angola
Armenia
Austria
Azerbaijan
Bahrain
Bangladesh
Belarus
Belize
Bhutan
Bolivia
Brazil
Bulgaria
Cambodia
Chad
Chile
China
Colombia
Caribbean Islands
Comoros
Cyprus
Czechoslovakia
Dominican Republic
Ecuador
Egypt
El Salvador
Estonia
Ethiopia
Finland
Georgia
Germany
Germany (East)
Ghana
Guyana
Haiti
Honduras
Hungary
India
Indonesia
Iran
Iraq
Israel
Cote d'Ivoire
Japan
Jordan
Kazakhstan
Kuwait
Kyrgyzstan
Latvia
Laos
Lebanon
Libya
Lithuania
Macau
Madagascar
Maldives
Mauritania
Mauritius
Mexico
Moldova
Mongolia
Nepal
Nicaragua
Nigeria
North Korea
Oman
Pakistan
Panama
Paraguay
Peru
Philippines
Poland
Portugal
Qatar
Romania
Russia
Saudi Arabia
Seychelles
Singapore
Somalia
South Africa
South Korea
Soviet Union [USSR]
Spain
Sri Lanka
Sudan
Syria
Tajikistan
Thailand
Turkmenistan
Turkey
Uganda
United Arab Emirates
Uruguay
Uzbekistan
Venezuela
Vietnam
Yugoslavia
Zaire

Somalia

MASS MEDIA

Prior to the overthrow of the Siad Barre regime in January 1991, all domestic publications and broadcasting were controlled by the government. The Ministry of Information and National Guidance published the country's only daily newspaper, Xiddigta Oktoobar (October Star), which offered editions in Arabic, English, Italian, and Somali. The ministry also published a variety of weekly and monthly magazines. The state-run Somali National News Agency (SONNA) distributed press reports about the country to foreign news bureaus. The ministry's Broadcasting Department was responsible for radio and television broadcasts. The two radio stations, at Mogadishu and Hargeysa, transmitted a variety of news and entertainment programs. Radio Mogadishu featured about two hours each day of programs in foreign languages, including Afar, Amharic, Arabic, English, French, Italian, Oromo, and Swahili. In 1988, the most recent year for which statistics were available, there were an estimated 375,000 radio receivers in Somalia. Television service was inaugurated in 1983; two hours of programs were broadcast daily from Mogadishu. The civil war disrupted service in the 1990s, however.

After Siad Barre's ouster, the provisional government maintained the publishing and broadcasting functions of the Ministry of Information and National Guidance. However, it had no authority over the new Radio Hargeysa, which was controlled by the SNM, and which, following the May 1991 declaration of independence, renamed the Voice of the Republic of Somaliland. The provisional government in the south announced that newspapers would be permitted to publish free of government censorship, but by mid-1991, the only new paper that had appeared was the USC's Al Majlis (The Council). Subsequently, publication of newspapers became impossible because the country disintegrated into civil war in late 1991 and early 1992.

Somalia - TABLE OF CONTENTS

  • Government and Politics

  • Go Up - Top of Page

    Make allRefer Reference your HomepageAdd allRefer Reference to your FavoritesGo to Top of PagePrint this PageSend this Page to a Friend


    Information Courtesy: The Library of Congress - Country Studies


    Content on this web site is provided for informational purposes only. We accept no responsibility for any loss, injury or inconvenience sustained by any person resulting from information published on this site. We encourage you to verify any critical information with the relevant authorities.

     

     

     
     


    About Us | Contact Us | Terms of Use | Privacy | Links Directory
    Link to allRefer | Add allRefer Search to your site

    allRefer
    All Rights reserved. Site best viewed in 800 x 600 resolution.